Wednesday, November 12, 2014

Buat duit online dengan Tsu! Jom!

Today I gonna write something in Malay. I can speak it fluently but terrible in writing. This post is about the new social platform that pays - Tsu.co. The content is similar to my earlier post talking about the same thing.

***************************

Saya sangat gembira untuk berkongsi tentang hal ini. Saya menerima e-mel daripada PotPieGirl semalam menjemput saya untuk menyertai laman rangkaian sosial baru ini, yang sangat mirip dengan Facebook. Ia dikenali sebagai TSU (sebutan = SUE). Tapi apa yang paling menarik adalah ia tidak seperti Facebook, kerana ia berkongsi pendapatan (revenue sharing) dengan  pengguna (members) yay !!! Satu lagi punca pendapatan untuk sesiapa yang berminat buat duit online!

Mari kita dengar apa yang pengasas Tsu katakan pada wawancara ini dari Fox News.




Nampak macam hebat kan? Tapi ada sikit kemusykilan. Tsu adalah sebuah laman web baru dan tidak ada yang benar-benar tahu sama ada ia betul-betul akan membayar pengguna atau tak. Tidak ada review dan bahkan jika ada, ia bukan review yang positif. Tetapi mereka menulis ulasan/review tu bukan kerana mereka benar-benar tahu tentang laman web ini kerana mereka tidak benar-benar mencubanya. Website ini begitu baru, tidak ada yang benar-benar mengetahui fakta penuh dan tiada bukti pembayaran setakat ini.

Saya rasa was-was nak mencuba dan mungkin anda pun berpendapat begitu. Tetapi saya dah sign up kerana saya nak betul-betul experient betul ke tak benda ni. Saya ada melihat members post kan earnings mereka. Tak banyak, dua tiga sen saja tetapi duit tetap duit walau sedikit. Saya suka Facebook tetapi saya memutuskan untuk berhenti menggunakannya kerana saya dah bosan. Satu lagi sebab Facebook tidak berkongsi pendapatan dengan pengguna. Tetapi Tsu claim dia akan bayar member-member dia. Betul ke tak tu saya tak berani nak jawab. Kalau tak betul pun sekurang-kurangnya saya mencuba.

Sesiapa sahaja boleh mendaftar TETAPI anda kena ada invitation kalau nak register. So kat bawah ni ialah invitation saya kepada anda.


NOTA : Sila baca TOS. Laman web ini seperti semua revenue sharing sites tidak bertolak ansur dengan spammer. Jadi jangan buat posting nak cari follower seperti ini 'follow me', 'friend me' dan lain-lain. Akaun anda akan kena delete jika anda melakukan hal ini. Jadi berhati-hatilah . Ada peraturan dan kita perlu ikut aturan mereka jika kita mahu buat duit kat situ. Saya berkongsi beberapa tips tentang cara generate duit di Tsu pada profil saya jadi pastikan anda baca dan kongsi di wall anda.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...